En
تاریخ : شنبه 30 دي 1396
کد 3717

رییس اداره محیط زیست شهر تهران: سیاهه انتشار آلودگی هوای تهران برای مقطع خاص ونقطه خاصی است

تحریریه خبر- رییس اداره محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه سیاهه انتشار آلودگی هوای تهران نمی تواند نماینده واقعی منابع آلاینده باشد، گفت: از سیاهه انتشار سال ۷۵ نمی‌توان در سال ۹۵ استفاده کرد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل فرمانداری تهران، رییس اداره محیط زیست شهر تهران با اشاره به این که سیاهه انتشار آلودگی هوای تهران برای مقطع خاص ونقطه خاصی است، تصریح کرد: به طور مثال سیاهه انتشار سال ۷۵ را نمی‌توان در سال ۹۵ به کارببریم.
وی با تاکید بر اینکه سیاهه انتشار آلودگی هوای تهران نمی‌تواند نماینده واقعی منابع آلاینده باشد، اظهارکرد: سیاهه انتشار مفروضاتی دارد و تنها می‌تواند سند چشم اندازی باشد که به ما خط مشی کاهش آلودگی هوا را نشان بدهد. برای اینکه نقش منبع آلاینده و میزان آلایندگی آن مشخص شود باید نوع خودرو، سوخت آن، معبری که از آن عبور می‌کند و میزان استفاده از وسیله نقلیه مشخص باشد تا بتوان در مورد آلایندگی آن نظر قطعی داد.
 
محمد حسین بازگیر در نشست تخصصی آلودگی هوای کلان‌شهر تهران و راهکارهای اجرایی مقابله با آن اظهار کرد: موضوع آلودگی هوا از گذشته‌های دور در تهران وجود داشته است. سندی مربوط به سال ۵۸ درباره سیاست‌های توسعه جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که نخست وزیر وقت آن را ارائه داده بود. در این سند موارد زیست محیطی  از جمله آلودگی هوا بیان شده بود.
وی با اشاره به این که علت آلودگی هوای شهر تهران بافت نارسای شهری است،تصریح کرد: وسایل نقلیه و منابع متحرک نیز از  جمله عوامل آلودگی هوای کلان‌شهر تهران هستند. ارتقای کیفیت خودرو و کیفیت سوخت  از جمله راهکارهای نهایی است که باید در کلان‌شهر تهران اجرا شود .
رییس اداره محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه هر سازمان و نهادی باید وظایف خود را به درستی انجام دهد،گفت: به‌طور مثال مجموعه صنعت نباید شاکی از عدم توسعه ناوگان حمل ونقل عمومی و شهرداری شاکی از کیفیت سوخت باشد. اگر هر سازمان و نهادی روی وظایف خود تمرکز کند و آنها را در اولویت قرار دهد، هماهنگی بیشتری برای اجرایی کردن راهکارهای کاهش آلودگی هوای تهران خواهیم داشت.
بازگیر ادامه داد:  ۳۸ سال است که طرح ترافیک در تهران اجرا شده و با هزینه طرح ترافیک می‌توانیم حمل و نقل عمومی راگسترش دهیم. اصل ایجاد محدودیت تردد و دریافت عوارض این است که هزینه را برای شهر صرف کنیم.
 انتهای پیام/
 
  • نوشته شده
  • در شنبه 30 دي 1396
  • ساعت 14
  • توسط روابط عمومی فرمانداری تهران 2
  • تعداد بازدید 80
نظرات شما
captcha refresh